Virální marketing je nejmodernější marketingovou technikou, která pro šíření komerčního sdělení využívá sociálních sítí typu facebook.com a youtube.com. Je typ sdělení která svojí povahou motivuje příjemce k dalšímu šiření pomocí sítě internert.
Principy virálního marketingu umožňují oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů za relativně nízké náklady.
Pouze ve velmi malém procentu případů může virální marketing fungovat jako samostatný nástroj. Nejúčinnější je v kombinaci s dalšími nástroji komunikačního mixu, se kterými se může vhodně doplňovat, dále je rozvíjet a podporovat.
Správným výběrem šiřitelů lze virální marketing využít jako komunikační nástroj pro většinu cílových skupin.
Výhody virální reklamy:
- minimální náklady na nákup medií
- samovolné šíření sdělení uživateli sítě internet
- rychlost a zásah cílové skupiny
- zásah velké skupiny uživatelů
- jednoduchá realizace
- rychlá odezva